Polacy coraz chętniej korzystają z rowerów elektrycznych. W odpowiedzi na ten trend MediaMarkt rozpoczął akcję, dzięki której każdy potencjalny nabywca e-bike’a będzie miał okazję wypróbować pojazd w terenie, zanim podejmie decyzje o zakupie.
Według badania, przeprowadzonego przez firmę YouGov, prawie 17% mieszkańców Europy deklaruje zainteresowanie zakupem e-bike’a. Na tym tle Polska zdecydowanie się wyróżnia, gdyż co czwarta osoba w naszym kraju chciałaby nabyć rower z silnikiem elektrycznym1. E-bike’i łączą pozytywny wpływ na ograniczenie zanieczyszczenia powietrza w miastach z możliwością aktywności fizycznej. Dla wielu osób są także bezpieczną alternatywą wobec komunikacji miejskiej w czasach pandemii.
Wprowadzenie do oferty MediaMarkt rowerów elektrycznych to odpowiedź na obecne trendy wśród konsumentów. Jako firma odpowiedzialna społecznie i troszcząca się o przyszłość naszej planety, staramy się zachęcać naszych klientów do korzystania z najbardziej ekologicznych dostępnych rozwiązań. Dlatego postanowiliśmy przyczynić się do popularyzacji rowerów elektrycznych w Polsce, uruchamiając jazdy testowe w wybranych marketach – mówi Robert Gotowski z Działu Zakupu MediaMarkt.
MediaMarkt oferuje możliwość wypróbowania roweru elektrycznego w kilkunastu sklepach stacjonarnych na terenie wybranych polskich miast. Sieć przeznaczyła do testów uniwersalne miejskie modele marki JEEP. Rowery wyposażone są w silnik o mocy 250W, zapewniający prędkość ze wspomaganiem do 25 km/h. Duży akumulator o pojemności 10Ah, pozwala na pokonanie dystansu nawet do 70 km na jednym ładowaniu.
Aby sprawdzić dostępność określonego modelu E-bike w wybranym sklepie, wystarczy odwiedzić stronę internetową i skorzystać z opcji odbioru w markecie w czasie do 29 minut.
W ostatnich miesiącach obserwujemy największe zainteresowanie modelami w przedziale cenowym od 2500 do 4000 PLN. Warto wspomnieć, że nasi klienci coraz większą uwagę zwracają na bardzo niskie koszty eksploatacji e-bike’ów – dodaje Robert Gotowski.
Obecnie naładowanie w pełni akumulatora w warunkach domowych to koszt w przedziale 25-30 groszy. Przy pełnej baterii możemy przejechać z jego wykorzystaniem około 30 kilometrów. Koszt jednego kilometra to zaledwie około jednego grosza. Bezsprzeczną zaletą e-bike’ów jest możliwość jazdy także bez użycia energii elektrycznej, w przypadku wyczerpania akumulatora.
Dostępne na polskim rynku rowery elektryczne występują we wszystkich rodzajach: zaczynając od typowych miejskich damek, poprzez kompaktowe składaki, kończąc na modelach górskich, które świetnie sprawdzą się w warunkach typowo terenowych. E-bike’i w swojej budowie jedynie nieznacznie różnią się od ich klasycznych odpowiedników. Ceny nowych pojazdów tego typu także nie odbiegają znacząco od rowerów napędzanych wyłącznie siłą ludzkich mięśni.
MediaMarktSaturn Polska
press box
Link do strony artykułu: https://adserver.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/boom-na-rowery-elektryczne-trwa-teraz-w-mediamarkt-mozna-sprawdzic-jak-dziala-e-bike